Monday, April 30, 2012

Cantate-jubilate pühapäev


Jutluse aluseks oli 5Ms 30:19-20

Kas sinu tutvusringkonnas on keegi, kes on alati positiivne? Keegi, kellel on igal hetkel midagi head öelda, kes on loomulik motiveerija. Õnnelik oled sa, kui su sõprade hulgas on selline, veelgi õnnelikum oled sina, kes oled selline rõõmujagaja!
On üks selline mees, kes on alati heas tujus ja kellest otsekui kiirgab headust kõigile, kellega ta oma teel kohtub. Kui keegi temalt küsib tavapäraselt: kuidas sul läheb? Vastab ta: „Kui mul läheks veel paremini, oleksin kaksikud.“ (Temal on rõõmustamiseks põhjust piisavalt palju, kui seda oleks veel rohkem, tuleks see anda kellelegi teisele).
Üks tuttav küsis temalt: "Sa ei saa alati olla nii positiivne inimene! Kuidas sa seda teed?
Ta vastas: "Igal hommikul ärkan üles ja mõtlen, et siin ma olen ja minu ees on praegu kaks valikut. Võin olla heas tujus või ... võin olla halvas tujus. Ma valin hea. "
"Iga kord, kui midagi halba juhtub, siis võin ma taas valida, kas olen ohver või püüan õppida sellest olukorrast midagi. Ma valin õppimise.“
"Iga kord, kui keegi tuleb mulle mõnd muret kaebama, võin ma valida kaasakurtmise, aga ma võin välja tuua ka elu hea poole ja seal peituva lohutuse. Ma valin positiivne elupoole."

Elu seisneb valikutes. Olukordi me iga kord valida ei saa, küll aga seda kuidas me nendesse suhtume. See on sinu valik, kuidas sa elad oma elu.
Iga meie valik avaldab mõju me homsele päevale. Me elame ja sureme nende valikutega, mida oleme teinud. Meie valikud saadavad meid, juhivad kas Jumala poole või Jumalast eemale, hea poole või kurja poole, elu poole või surma poole. 5Ms 30:15 ütleb Issand: Vaata, mina panen täna su ette elu ja hea, surma ja kurja.
Kui sa midagi otsustad teha, siis mõtle hetkeks enne, kas taeva inglid sinu peale vaadates naeraksid rõõmust või nutaksid kurbusest. Olgu selline mõtlemine sinu palve, õnnistuse palumine. Õnnistust ei saa ju paluda kurjale, vaid ainult heale. See, mille üle inglid rõõmustaksid, rõõmustab sind ennast, inimesi su eluteel ja toob austust Jumalale.

Üks tänavuse jazzkaare peaesineja oli Lizz Wright, Ameerika Ühendriikidest pärit lummava madala häälega jutlustaja tütar. Tema ühe laulu sõnad jätsid mulle sügava mulje ja saadavad mind vaikselt mitmendat päeva. Tegin neist kohmaka tõlke:
Kas Su ees on ületamatuid jõgesid?
Kas Su ees on läbimatuid mägesid?
Jumal spetsialiseerub (keskendub) võimatutele olukordadele
Ja Tema suudab teha seda, mida ükski teine jõud ei suuda.
Kui ravimid ei too sulle leevendust
Kui Sul ei ole sõpru, on üksnes ahastus
Kui tundub et mitte keegi, mitte keegi, mitte keegi ei hooli
Jumal spetsialiseerub (keskendub) võimatutele olukordadele
Ja Tema teeb seda, mida ükski teine jõud ei suuda, kui vaid Tema, kes on püha.

Kui alustasin jutlust küsimusega, kas Sinu tutvusringkonnas on keegi, kes on alati positiivne. Keegi, kellel on igal hetkel sinu jaoks varuks hea sõnum, kes on loomulik motiveerija (küllap me kõik leiame, et sellist sõpra lihtsalt peab armastama!). Siis nüüd võin sulle öelda, et keegi selline on siinsamas, sinu kõrval. Su kohal, su ees ja su taga. Teda võib alati usaldada, ta suudab alati leida väljapääsu olukordadest, ta jagab alati sulle head sõnumit. See on Jumal. Ta asetab su ette valikud, elu ja surma, vihkamise ja armastuse, headuse ja kurjuse, igavese kannatuse ja igavese õndsuse. Ta ütleb, et valik on sinu!
Ka valimata jätmine on valik. Aga ta ütleb: Vali nüüd elu, et sina ja su sugu võiksite elada, 20 armastades Issandat, oma Jumalat, kuulates tema häält ja hoides tema poole!



Sel pühapäeval organiseeris Heli Sepp Kose kirikusse jumalateenistusele laulma  mitmeid koore - Kose noortekoori ja Kose kammerkoori ja naiskoor "Meelika" ja Patika külakoori. Orel võttis kevadpuhkuse, aga lauluhääled täitsid kiriku seinast seinani. 


Pärast teenistust oli kirikumõisas kaetud kena kohvilaud, sest oli ju jürikuu viimane pühapäev.

No comments:

Post a Comment