Jk
2:8-13
Jumalateenistus Kosel . 27. juuli
2014.a.
„Te teete hästi
kui te tõepoolest täidate kuninglikku seadust kirjasõna järgi:“Armasta oma
ligimest nagu iseennast!“Aga kui te soosite ühte rohkem kui teist, siis te
teete pattu ja Seadus tunnistab teid üleastujaiks.Sest igaüks, kes peab kinni
kogu Seadusest, aga vääratab ühesainsas asjas, on süüdi kõige suhtes.Sest see,
kes ütles:“Sa ei tohi rikkuda abielu!“, ütles ka:“Sa ei tohi tappa!“Kui sa ei
riku küll abielu, ent tapad, siis sa oled Seadusest üle astunud.Nõnda siis
rääkige ja nõnda siis tehke nagu need, kelle üle kord mõistetakse kohut
vabaduse seaduse järgi.Sest kohus on halastamatu selle suhtes, kes ise ei ole
halastanud, kuid halastus kiidab end kohtust kõrgemaks.“
Tänane kirjakoht viis mu mõtted ühele teisele
kirjakohale Pühakirjas, kus on samuti juttu armastusest üksteise
vastu.1.Johannese kirja 4.peatükis on kirjutatud:“Armsad, armastagem üksteist,
sest armastus on Jumalast ja igaüks, kes armastab on sündinud Jumalast ja
tunneb Jumalat.Kes ei armasta, see ei ole tundnud Jumalat, sest Jumal on
armastus... Kui keegi ütleb:“Mina armastan Jumalat“, ja vihkab oma venda, siis
ta on valelik, sest kes ei armasta oma venda, keda ta näeb, ei suuda armastada
Jumalat, keda ta ei ole näinud.“(1.Jh 4:7,8, 20)
Need kirjakohad tulevad silme ette, kui puutume kokku
inimestega, kes on pahuksis oma naabrite, töökaaslaste või pereliikmetega.Suhteprobleemidest
ei ole vabad ka kristlased.Sellele maailmale on kurjus ja salakavalus nii
omased.Keegi meist ei ole täiuslik.Inimene näeb, mis on silmade ees, aga Jumal
näeb, mis südames.Jumala ees oleme kõik patused, kes vajavad Tema
andeksandmist.Ometi ei tohi me kergemeelselt loota, et Jumal armastab meid
pimesi ja annab kõik andeks, nägemata meie südame kangust.Issanda taastulemine
ja viimne kohtupäev on õelatele hirmutav, kuid Jumala lastele päästepäev.
Kristluse põhiküsimuseks on ligimesearmastus. Ligimene on iga inimene, kellega me elus kokku
puutume, mitte üksnes need, keda me välja valime.Praktilises elus on ikka nii,
et meie suhtumise kaasinimestesse määravad ära mitmesugused tegurid, olgu
selleks siis haridus, ametipost, rikkus või vaesus.Mõne meelest on kõrgema
haridusega ja kõrgemal ametiredelil asuvad inimesed teistest paremad.See
paistab hästi välja suhtumises kutseharidusse.Kutsekoolide maine jättis palju
aastaid tõsiselt soovida.Olukord ei ole veel praegugi piisavalt hea.Erivajadustega
laste koolidest ei tasu rääkidagi.Olen pärit 10-lapselisest perest.Minu vanemad
pöörasid laste haridusele olulist tähelepanu.Samas toonitasid nad, et iga amet
väärib tunnustamist.Ema ütles alati, et hea sanitar on rohkem väärt kui vilets
ja kohusetundetu meditsiiniõde.(Ema oli sanatooriumi vanemõde.)Meenuvad ka TPI kunagise rektori Agu Aarna öeldud sõnad:
„Ülikool matsi ei riku!“Meil on praegu suur haritlaste hulk, kuid harituse tase jätab soovida.Kõrghariduse
võivad saada needki, kes viletsate eksamitega ülikooli sisse ei pääsenud. Raha
eest saab ju eraülikooli!
Vaesuse ja rikkuse pinnalt vahetegemine ei ole kuhugi
kadunud, pigem taasiseseisvunud Eestis veelgi süvenenud. Ajaloost on teada, et
isegi mõnel pool kirikutes tehti vahet rikaste ja vaeste vahel.Mõisnike pingid
asusid altarile lähemal ja olid uhkemad kui maarahva omad.Olid olemas isegi
erakalmistud, sest mõisnik ei soovinud olla maetud pööbliga ühele kalmistule.Pühakiri
ütleb meile aga selgelt:“Alasti olen ma
emaihust tulnud ja alasti pöördun ma tagasi.“ Ligimeseks olemise heaks näiteks
on Jeesuse tähendamissõna halastajast samaarlasest (Lk 10:30-37).
Urvaste koguduse õp.Üllar Salumets on öelnud, et
kristlase elu ei jää teistele märkamatuks.Neid armastustegusid nähakse, kui
mitte maa peal, siis taevas kindlasti.Aitamine ei peagi pälvima maailma
tähelepanu, tagasiside tuleb abivajaja silmadest ja südamest.Kui abisaaja tänab Jumalat koguduse ja
tema töötegijate eest, siis on meie armastus kandnud vilja.
Kõiges on Jumal inimese eest hoolitsenud armastuses.Kui
Jumala armastustegu jõuab inimese taipamiseni, avaneb inimsüda Teda kiitma ja
tänama.Meie Jumala armastuse objektiks saab siis meie ligimene.Seepärast ütleb
apostel:“Kui keegi ütleb:“Mina armastan Jumalat“, ja vihkab oma venda, siis ta
on valelik, sest kes ei armasta oma venda, keda ta näeb, ei suuda armastada
Jumalat, keda ta ei ole näinud.“
Lihtne on rääkida, aga raske teha.Kui me Jumalat
armastame ja tahame Teda teenida, saab meie usk ja armastus proovile pandud oma
ligimese armastamises.Siin peame tõsiselt endasse vaatama ning paluma Jumalalt
armu ja abi, et meie usk ja armastus kasvaks ja saaks täiuslikuks, nagu Jumal
tahab.Ligimesearmastuseta on meie usk väärtusetu.
„Vennad,
vendi armastagem,
truuduses
üksteisele
armastust
nii tunnistagem,
et
ka elu jätame!
Nii
on Ta meid armastanud,
et
ta suri meie eest.
Need
on Teda kurvastanud,
kes
ei hooli armutööst. KLPR 314-2
No comments:
Post a Comment